Betsoft Gaming undertecknar affär med Caliente.mx

Betsoft Gaming tar ett ytterligare viktigt steg i sin implementering av sin latinamerikanska expansionsstrategi i samband med Caliente.mx-affären i Mexiko

Online slots-leverantören Betsoft Gaming har skrivit på ett avtal om att tillhandahålla casinospel vilket kommer att expandera dess närvaro på ett signifikant sätt i Latinamerika. Under det nya påskrivna avtalet så kommer hela Betsoft:s kompletta spelbibliotek att tillgängliggöras med en av de största spelarna på den mexikanska marknaden – Caliente.mx.

Affären gör Caliente.mx som en ytterligare samarbetspartner med online slots, inklusive nya populära Slots3-serien bland annat.

Caliente.mx är en av Mexikos största sportsbetting och casinooperatörer. Märket omfattar sportsbetting produkter, online slots, och live casino och samarbetar dessutom med en av de största leverantörerna och relaterade produkter i nätcasinoindustrin.

Affären med Betsoft var den andra som meddelades av Caliente de senaste tio dagarna. Tidigare denna månad så avslöjade operatören ett nytt partnerskap med racing- och dataleverantören SIS. Avtalet innebär att SIS tillhanndahåller den mexikanska nätbaserade vadhållningsbyrån sin Greyhound Channel vilket även täcker hela hemlandet. Kanalen kommer att vara på spanska.

Förra månaden avtäckte Caliente fotbollslegenden Diego Armando Maradona som ansiktet i sin nya reklamkampanj.

Växande spelarbas

Betsoft:s försäljningschef Francesca Raniolo har kommenterat att de är mycket glada över detta nya partnerskap med Caliente.mx och att de ser framemot att få hjälpa den mexikanska operatören att växa sin spelarbas “ännu mer.”

Affären mellan Caliente och Betsoft inkluderar även möjligheten att integrera ytterligare material från leverantören i framtiden.

Nimrod Dvir, verkställande chef vid Caliente.mx, lade till att de “ser Betsoft som en ledande leverantör av slotsspel” och att deras team “är mycket passionerade över att skapa spel som tillgängliggörs för [deras] spelare.” Caliente.mx ser partnerskapet med spelleverantören som “en av de viktigaste stegen för att säkra platsen som ledande på marknaden i framtiden,” vilket framgick i ett gemensamt meddelande om affären.

Caliente.mx har inte bara den latinamerikanska fokuserade varumärket Betsoft som samarbetspartner som de blev för ett par månader sedan, utan tidigare i år så säkrade den maltesiska casinoleverantören en affär och klev in på den colombianska spelmarknaden via ett parternskap med spanska spelgruppen R. Franco Digital, som förser en omfattande spelplattform. Avtalet tillgängliggör Betsoft:s spel hos nätcasino R. Franco Digital och dess kunder i Colombia.

Expansionen över den attraktiva latinamerikanska marknaden har varit en del av Betsoft:s expansionsstrategier för 2019 enligt företagets egna ord.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.

Comments are closed.

Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit