Bet365 implementerar GiG Comply för att bevaka tredjeparters samarbetsaktiviteter

Idag är samtycke ett starkt ord bland de inblandade i spelindustrin vilket har fått speloperatörer tvungna att försäkra sig om att deras verksamheter går hand i hand med sina marknadsföringsstrategier.

Den nätbaserade spelgruppen Gaming Innovation Group (GiG) meddelade idag att en ytterligare förstklassig kund har börjat använda sig av deras GiG Comply-marknadsföringsverktyg för att kunna bevaka sina tredjeparters marknadsföringsaktiviteter.

Från ett pressmeddelande tidigare idag framgår det att spelkrafthuset bet365 har startat samarbete med GiG för att implementera dess GiG Comply självtjänande teknologi. Affären låter operatören att “kontrollera närvaron eller bristen på överenskomna villkor, bilder och kampanjlänkar” och huruvida “ålderskontroller eller röda varningstexter finns närvarande eller ej” inuti en given kampanj.

Desutom hjälper GiG Comply bet365 med att identifiera när varumärket och dess använda sökord bryter mot överenskomna villkor. Verktyget förser bet365 med en “lätt att använda rapport” som låter operatören att fokusera på åtgärda kampanjer istället för att behöva söka upp dem först.

GiG Comply

Gaming Innovation Group, som förser både B2B- och B2C-tjänster på den exploderande spelmarknaden för casinospel, lanserade sin GiG Comply under sommaren 2018 för att svara på det ökade behovet för speloperatörer att “stärka sin kontroll över tredjeparters kampanjer och för att skydda sina varumärken.”

Nyheterna om lanseringen av B2B-marknadsföringsteknologin för samtycke kom perfekt när den brittiska spelmyndigheten UK Gambling Commission precis ahde börjat jaga operatörer som misslyckat med att korrekt bevaka marknadsföringsaktiviteterna hos sina tredjeparter.

GiG har sagt att deras samtyckesverktyg “hjälper till att skydda varumärken från att hamna på osäkra varumärkessidor där blir annonser” och “från ljuga i reklam under deras namn.” GiG Comply riktar sig också mot speloperatörer som “måste följa mycket komplexa marknadsföringsregler på mycket reglerade spelmarknader.”

Förstklassiga kunder

Under sitt första års på marknaden så har GiG Comply attraherat en rad olika förstklassiga kunder och stora spelaktörer på spelmarknaden. Bland dessa finns bet365 varav verksamma operativa chefen hos GiG, Richard Brown, har sagt att det är härligt att veta att de “de delar samma vision för en säker och pålitlig spelmiljö” med en av de största ledarna på marknaden och att de “kommer fortsätta att stötta bet365 för att de skall kunna ha pejl på sina tredjeparters marknadsföringsaktiviteter för att på så vis kunna tillhandahålla en rättvis och rolig iGaming-upplevelse för alla.”

Tidigare i månaden skrev GiG på ett liknande samarbete med speloperatören Wunderino för att förstärka deras kontroll över sina samarbetspartners och hur de marknadsför deras varumärke. Förra månaden så gick Kindred Group med GiG:s växande kundbas för kunna hjälpa Kindred Afiliates-programmet att bevaka och kontrollera marknadsföringsaktiviteter bland deras samarbetspartners så att deras varumärken mer effektivt kan marknadsföras på ett lönsamt sätt.

Vad gäller bet365 så har det gjort sig redo för att expandera i USA via ett partnerskap med Hard Rock Hotel & Casino Atlantic City. Speloperatören väntas lansera en sportsbetting-verksamhet i New Jersay närsomhelst snart och på så vis komma in på den lokala spelmarknaden för betting, redan ett år efter att det blev lagligt i staten.

Förra veckan bekräftade äntligen bet365 sin länge ryktade flytt till Malta och sin nedskalning av sin verksamhet i Gibraltar på grund av osäkerheterna kring det fortfarande pågående Brexit.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit