GiG Sportsbook går live med deras eget Guts

Gaming Innovation Group:s sportsbook har nu gått live med deras eget spelvarumärke Guts enligt nyheter från torsdag igår. Det kom som en del av GiGs strategi att positionera om Guts som ett “primärt sportsbook” varumärke.

Guts är en de bästa B2C-verksamheter som GiG har för närvarande. Spelbolaget har flera spellicenser från brittiska Gambling Commission, Malta Gaming Authority och även från svenska Spelinspektionen vilket de fick i god tid innan den nya spellagen etablerades på den svenska spelmarknaden.

I ett pressmeddelande sades det att GiGs nya sportsbook nu är live på Guts vilket spelbolaget menar att nu kan nya och redan existerande kunder få uppleva “ett radikalt förbättrad UI/UX, snabbare navigering och viktigast av allt, en mobilfokuserad plattform.”

Lanseringen av GiGs sportsbook på Guts kom som en del av moderbolagets B2C-strategi att ytterligare förbättra sina två bästa varumärken vilket är Guts och Rizk. Guts positioneras nu som ett sportsbettingfokuserat varumärke medan Rizk marknadsförs som en casinofokuserad verksamhet. GiG har också förklarat att expansionen på de nya marknaderna och tillväxten i nuvarande marknader är viktiga för att kunna lyckas med deras uppdaterade B2C-strategi.

Förbättrar sin Sportsbook

GiG planerar också att göra fler framsteg på sportsbettingmarknaden med hjälp av bättre och fler funktioner i sin sportsbook. Företaget har avslöjat att “innovativa handelsverktyg, datadrivna odds tillsammans med en komplett försäljningslösning online” är deras främsta prioriteter.

GiG väntas nå ekonomisk nollpunkt i sportsbettingmarknaden vid första halvan av 2020. Företaget har sagt att de kommer att nå det genom att förstärka sin sportsbook via varumärket Guts och på så vis förbättra sin sportsbettinglösning med hjälp av mycket fokuserad marknadsföringsmässigt tillvägagångssätt.

GiGs sportsbook gick först live i juni 2018 med företagets varumärke Rizk. Under året så implementerades också sportsbooken med 11.lv, vilket är ett varumärke som ägs av MRG vilket har även ytterligare nätcasinon som bland annat Metal Casino.

Metal Casino gick först live med GIGs Core-plattform i augusti 2017. Förra året flyttades märket för att expandera även på sportsbettingsektorn och skrev på ett avtal med leverantören GiG för att ta del av företagets tekniska sportsbook. Nätcasinot gick live med sportsbettingdelen tidigare i månaden efter att de fått tillstånd från UK Gambling Commission och Malta Gaming Authority.

Förra året skrev GiG även på ett kontrakt med Hard Rock International för att förstärka sin fysiska och digitala sportsbooklösning åt företagets fastighet Hard Rock Hotel & Casino Atlantic City. Casino-resorten öppnade sina dörrar i juni 2018 men gick live med nätbaserad sportsbook endast i början detta år.

När fastigheten i Atlantic City med sitt casino lanserade sin sportsbetting så kunde det debutera sin verksamhet precis innan Supoer Bowl vilket är USA:s största sportevenemang varje år.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit