Pragmatic Play debuterar förbättrat marknadsföringsverktyg inför iGB Live! Show

Nätcasinospelsleverantören Pragmatic Play meddelade idag att de hade debuterat sitt nya marknadsföringsverktyg Pragmatic Play Enhance som består av en samling olika marknadsförings- och gamifierande funktioner som riktar sig mot att förbättra användarupplevelsen.

Pragmatic Play klargjorde att deras nyligen lanserade verktyg fungerar som ett tillägg i ett redan existerande casinoutbud vilket betyder att operatörer som använder sig av Pragmatic Play Enhance kommer inte att behöva investera något ytterligare i sin teknologi för att kunna börja använda det omedelbart.

Nu live hos olika nätcasinooperatörer så fokuserar Enhyance på fem viktiga områden vilket inkluderar bland annat att förbättra spelprestandan, optimera spelarengagemanget och kundbehållning, öka intäkterna, förse mer värde, och maximera framgångarna för både operatörer och deras kunder.

Nyheterna om lanseringen av Enhance kom kort efter att Pragmatic Play hade varit upptagen med att expandera på flera olika spelmarknader via strategiska affärer med operatörer och andra spelleverantörer.

I maj meddelade spelutvecklaren att deras nya Live Casino-utbud skulle gå live i österrikiska spelgruppen Interwetten. Pragmatic Play meddelade också en liknande affär med sitt nyligen lanserade Live Casino med operatören 1xBet.

Tidigare i månaden sade utvecklaren att deras Live Casino ochy Bingo spelutbud skulle tillgängliggöras för kunder i iGaming-mjukvaruföretaget SoftSwiss. Pragmatic Play:s Bingo-produkt lanserades också rätt nyligt.

Huvudfunktioner

Enhance:s huvudfunktioner inkluderar turneringar inuti spel, fria bonusrundor med variationer, avancerad slumpmässig funktion för att släppa priser, och en gratis kortförbättrare, bland annat.

Pragmatic Play:s produktutbud inkluderar casinospel på nätet, live casino, och bingo. Leverantörens spelbiblilotek består av hemmagjorda spel och över 100 mobilvänliga speltitlar, som finns tillgängliga i många olika spelvalutor, 26 olika språk, och över flera reglerade spelmarknader. Alla spel från Pragmatic Play fungerar via en och samma enstaka API.

Företaget släpper runt tre nya slotsspel varje månad och säger att deras tillväxtsplaner inkluderar att öka antalet släppta spel per månad inom en snar framtid.

En kommentar om dagens meddelande så sade affärsutvecklingschefen på Pragmatic Play, Yossi Barzely, att de är mycket belåtna med deras senaste släpp av sitt marknadsföringsverktyg som förser gamifieringsfunktioner och kommer att “som ett marknadsföringsverktyg spela en väsentlig roll i att förbättra slotsspelsupplevelsen på dagens spelmarknad.” Barzely tillade att deras släpp av Enhance så tror de att de kommer att kunna “spela en huvudroll som ledare i detta innovativa område.”

Pragmatic Play, precis som resten av iGaming-industrin, håller på att förbereda sig inför veckans iGB Live! konferens och utställningsshow som kommer att äga rum i Amsterdam. Företaget kommer då att visa upp sitt flerproduktmässiga utbud, inklusive sitt nya Live Casino och Bingo som produkter vid monter M10 vid RAI Amsterdam.

Pragmatic Play har också lovat att förse intresserade parter med mer information som sitt nya Enhance-verktyg. Leverantörschefen Melissa Summerfield har sagt i ett nyligt pressmeddelande att de är “mycket säkra på att Enhance kommer att bli en årets samtalsämne vid årets kommande show.”

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.
Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit