Spelleverantören SOFTSWISS har debuterat sin nya logga och även avslöjat planer på att förstora sitt spelutbud i en budgivning och på så vis få ett starkare namn inom iGaming-indsutrin.
Företaget sa om sin nya logga att det har samma färgschema som sin tidigare men följer nu istället deras tanke om fler olika produktkategorier.
Den nya logotypen är till för att reflektera företagets egen identitet inom det moderna nätcasinolandskapet. Som ett spelbolag som erbjuder flera olika varumärken och olika lösninar så sade SOFTSWISS att det var inte länge kvar innan deras casinorelaterade logotyp blev irrelevant eftersom det bara fokuserar på en del av deras flermässiga verksamheter vilket gjorde de övriga mindre relevanta vilket inte var bra.
Grundat 2008 så har SOFTSWISS vuxit från en simpel nätcasinoaktör till en stor och populär innehållsleverantör på internationell skala inom nätcasinoindustrin. Företaget har white label- och nätcasinoplattformstjänster och tillhandahåller innehållsaggregatorer för spel, rättvisa spel samt kryptobaserat casinoseplande.
SOFTSWISS beslutade att bryta sig ifrån sin gamla bitcoin- och casinomarklogga för en enklare men samtidigt modernare look. Den nya loggan visar ett motursgående ‘s’ med antydan om oändlighetssymbolen. Företaget sade att logan berättar om att företaget kommer att stanna kvar där det är idag.
Som tidigare nämnt, trots sin nya logga så har SOFTSWISS beslutat att behålla färgerna rött och gult där den röda färgen brinner “starkare än någonsin” och den gula färgen kommunicerar “en lukrativ och ljus framtid” framför sig.
Nya produkter
SOFTSWISS avslöjade också planer om att vidare utöka sitt produktutbud genom att dyka in i fler olika produktkategorier. Leverantören kommer såeldes att förbereda sig att lansera sin egen sportsbetting-plattform för att kunna rycka åt sig marknadsandelar från detta mycket lukrativa marknadssegment.
SOFTSWISS har förstorat sitt produktutbud signifikant de senaste åren. Förändringarna börjare redan förra året med borttagningen av sin affiliatehanteringsmodul och lanseringen av den nya plattformen för affiliatemarknadsföringshantering.
Det meddelades tidigare i månaden att SOFTSWISS har skrivit på ett avtal med Pragmatic Play som omfattar flera olika produkter som skall distribueras där SOFTSWISS då kommer att komma åt Pragmatic Play:s nya Live Casino-lösningar samt deras senaste lanserade bingoprodukt. Utbudet tillgängliggörs då åt SOFTSWISS kundnätverk vilket inkluderar några av världen största nätcasinooperatörer.
En komemntar om deras nya logga och sina planer om framtiden så sade SOFTSWISS i ett meddelande om att sina nuvarande kunder och personal så kommer de att få det inskrivet i minnen som pionjären av bitcoin-casinospelande. Vad beträffar nya kunder och anställda så kommer de inte att förlita sig på det gamla och tidigare utan sikta mot det nya och uppåt mot nya mål och visioner.
SOFTSWISS nya logga har redan dykt upp på företagets officiella webbplats och kommer snart att dyka upp vid samarbetande mediaresurser såväl som varumärkta varor som kommer att fördelas vid kommande iGaming-konferenser och utställningar.