Blueprint utökar sitt partnerskap med SkillOnNet

Spelleverantören Blueprint Gaming meddelade idag att de har utökat sitt nuvarande partnerskap med SkillOnNet.

I det nyligen på skrivna förlängda långa avtalet mellan de två spelbolagen så kommer Blueprint att förse en mer “flexibel service” åt casinoutvecklaren som driver flera olika varumärken. SkillOnNet kommer också att dra nytta av det nya avtalet i och med att Blueprint har många marknadsföringsverktyg inbyggda i många spel.

Det förlängda avtalet låter Blueprint leverera spelmaterial och relaterade produkter på SkillOnNet’s casinovarumärken via ny direkt integration som försäkrar en mer strömlinjeformad process.

Blueprint Gaming, en del av Gauselmann Group med läge i Storbritannien, är en spelstudio som utvecklar slotsspel åt globala och mobila nätcasinon. Deras spel finns tillgängliga över drygt 100 000 landbaserade spelmaskiner runtom i Storbritannien, Italien och Tyskland.

Blueprint’s material är liceniserat och certifierat av brittiska spelmyndigheten UK Gambling Commission och Alderney Gambling Control Commission.

Blueprint och SkillOnNet blev först partners sent 2016. På den tiden meddelade spelbolagen att spelstudions kompletta spelutbud skulle gå live över hela SkillOnNet’s nätverk av casinovarumärken.

SkillOnNet driver för närvarande ett antal casinomärken inklusive PlayOJO, DrückGlück, och LuckyNiki såväl som nylanserade AhtiGames, Cozino, och LuckyMeCasino. De kommer alla att dra nytta av det förlängda avtalet mellan Blueprint och SkillOnNet.

Implementerade marknadsföringsverktyg

Avtalet låter också casinomärkena att använda sig av Blueprint’s free spins-verktyg och spelstudions kommande marknadsföringsfunktioner som är till för att förbättra spelupplevelsen som speloperatörerna kan förse sina spelare med.

Dessutom kommer nya och redan existerande Blueprint-spel att uppgraderas så de fungerar ihop med leverantörens Jackpot King Deluxe progressive system. Detta progressiva jackpottsystem inkluderar två ‘måste-vinnas’ potter som betalar ut fasta vinster.

En kommentar om det utökade avtalet med SkillOnNet så sade marknadsföringschefen Jo Purvis på Blueprint Gaming att de har haft ett fantastiskt partnerskap med SkillOnNet genom åren och har därför gått med på att genomföra en ny och direkt integration tillsammans.

Purvis tillade att deras nya avtal var ett “nytt fantastiskt steg i att stärka vårat varumärke med de bästa speloperatörerna” och deras expansion i Europa. Hon poängterade också att free spins-kampanjerna är ett livsviktigt verktyg för speloperatörerna och då kommer det utökade avtalet med SkillOnNet att låta nätcasinona att förse olika marknadsföringskampanjer som gör så att nya spelare kommer in och att nuvarande spelare stannar kvar längre.

Michael Golembo på SkillOnNet kommenterade att deras varumärken erbjuder “de senaste spelen från stora leverantörer och att Blueprint är en av dessa är bara positivt då det är en viktig faktor bakom deras framgångar.”

SkillOnNet får spelmaterial från olika spelleverantörer och fördelar dessa sedan via sitt nätverk av nätcasinon vilket inkluderar service och kundsupport, ett fullspäckat casino back-office, riskhanteringsverktyg, spellicenstäckning, finansiella tjänster, med mera, och allt detta fungerar med flera olika valutor. Företaget har spellicenser från UK Gambling Commission, Malta Gaming Authority, danska spelmyndigheten och svenska Spelinspektionen.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.
Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit