Utökat spelutbud på GentingBet med hjälp från NetEnt

Nyheter

Nätcasino- och bettingoperatören GentingBet, det nätcasinobaserade av det annars landbaserade casinot Genting UK (Storbritannien), meddelade tidigare i veckan att de hade utökat sitt bibliotek av casinoprodukter med det senaste tillägget av svenska specialisten NetEnt.

Det senaste från NetEnt och deras spel kommer kort efter operatörens meddelande om en förnyad spelsida med nytt varumärke vilket i sin tur är en del av en större europeisk expansionsstrategi.

I sin affär med NetEnt så har GentingBet redan gått live med fler än 200 speltitlar från den svenska spelleverantören, inklusive spelarfavoriter såsom Starburst, City of El Dorado, Gonzo’s Quest, och Dead or Alive-serien bland annat.

Om tillägget av NetEnt-speltiltar sade chefen på GentingBet, Jeremy Taylor, i ett pressmeddelande utfärdat tidigare i veckan att de “hela tiden ser över sitt spelutbud för att försäkra sig om att de öfrser kunderna med de mest unnderhållande speltitlarna som finns tillgängliga” och att deras partnerksap med NetEnt “verkligen förbättrar” urvalet och variationen av olika speltitlar som erbjuds numera på GentingBet.

NetEnt är en av de partners som GentingBet har arbetat länge med för att kunna plocka fram ett fint urval av speltitlar som enligt speloperatören förser en trygg och säker spelmiljö för kunderna samtidigt som de vill spela spelen om och om igen.

Förnyelsen

Nyheterna om tillägget av NetEnt kom kort efter att GentingBet debuterat sin förnyade spelverksamhet på nätet tidigare denna månad. GentingBet representerar Genting’s förnyade och nya varumärkta spel- och bettingverksamhet och kommer som en del av speloperatörens strategi att kombinera sitt nätcasino, live casino, och sportsbettingprodukt under ett och samma varumärke.

Den förnyade GentingBet plattformen finns nu tillgänglig på skrivbordsbaserade och mobila enheter och verkar leverera förbättrade verktyg, spel och sportsbettingmarknader tillsammans med en ny design med smart funktionalitet och navigering.

Om deras senaste renoverade verksamhet sade Taylor att det var tänkt att skapa “en prestigefylld, unik och säker spelmiljö för casinospelande” kunder vare sig de spelade på mobila eller stationära enheter, närsomhelst.

Taylor utvecklade med att säga att de ville lansera en plattform som skulle leverera över förväntan från brittiska spelmyndigheten UK Gambling Commission “än bara att fullfölja regelefterlevnadskraven.” Chefen menade på att GentingBet’s sociala ansvar inkluderar ökad synlighet av sina säkerhetsverktyg för casinospelande bland annat som hjälper sina kunder att få koll på sina förluster och kontroll över sina insättningar, spelgränser, med mera, för att inte spendera för mycket pengar under en mycket kort tid.

Det nya GentingBet märket ägde också rum när speloperatören ville expandera sin närvaro över fler aolika europeiska spelmarknader och bortom sin brittiska marknad.

GentingBet har nyligen ansökt om spellicenser från spelmyndigheterna på Malta och i Spanien för att kunna fortsätta med sin expansionsstrategi. Operatören sade nyligen att de även ansöker om tillstånd att få verka över flera jurisdiktioner med ytterligare ansökningar kommande inom mycket kort.

Comments are closed.