Yggdrasil kliver in på latinamerikansk marknad med Patagonia-avtal

Den ledande spelleverantören Yggdrasil Gaming är nu redo att erövra en annan stor marknad efter att ha lyckats integrera sina onlinespel med en ytterligare ny leverantör.

Yggdrasil meddelade idag att de har skrivit på ett ytterligare banbrytande avtal, denna gång med spelleverantören Patagonia Entertainment, som låter dem komma in på den snabbt växande och lukrativa latinamerikanska reglerade spelmarknaden.

Efter deras framgångsrika integration av hela sitt kompletta spelutbud med Patagonia Entertainment’s plattform så kan Yggdrasil nu tillgängliggöra sina speltitlar åt de största speloperatörerna som verkar på latinamerikanska platser.

Patagonia Entertainment grundades 2014 och har byggt ett stort nätverk med operatörer som riktar sig mot kunder inom den latinamerikanska regionen. Under de senaste fem åren har företaget lycakts stärka sitt fäste i Mexiko, Colombia och ett antal övriga latinamerikanska marknader has build a formidable network of operators targeting customers from the Lat.

Patagonia Entertainment utvecklar egna onlinespel och bingospel och erbjuder en flerkanalig plattformslösning över ett antal latinamerikanska territorium.

Förutom spelen från Yggdrasil vilket inkluderar de nya spelsläppen Yokozuna Clash och The One Armed Bandit såväl som populära titlar Wild Robo Factory, Jackpot Raiders, och Vikings-triologin, så kommer nu Patagonia Entertainment’s kundnätverk att också få tillgång åt europeiska spelleverantörens kompleta spelutbud av deras egna inbyggda marknadsföringsverktyg som går under paraplynamnet BOOST. Yggdrasil lanserade denna inbyggda klient 2015 och det har visat sig vara mycket populär bland många operatörer sedan dess.

Det latinamerikanska samarbetet

Om deras första insteg i Latinamerika så sade chefen på Yggdrasil, Fredrik Elmqvist, att de är begeistrade över at få gå ihop med Patagonia Entertainment i ett partnerskap i denna region. Chefen sade även att deras senaste affär låter öfretaget få kombinera sin “teknik och omfattande expertise av mjukvaruutveckling” med Patagonia Entertainment’s plattform och regionala erfarenhet så att sistnämndas nätverk av iGaming-varumärken och deras kunder nu kan få komma åt en “mycket unik spelupplevelse.”

Elmqvist tillade också att deras slutgiltiga mål är att kunna erbjuda den bästa casinospelupplevelsen och via deras nya partnerskap med Patagonia Entertainment så kommer dem ett större steg närmare detta i takt med att kunna erbjuda sina spel på den snabbt växande reglerade latinamerikanska spelmarknaden.

Avtalet med Yggdrasil var den senaste i raden av många nya partnerskap som Patagonia Entertainment avslöjat under de senaste veckorna. Tidigare denna månad meddelade företaget om att de skulle lägga till speltitlar från leverantörerna Booongo och Habanero så att deras spelutbud på deras spelintegrationsplattform skulle bli ännu större och bättre. Det sistnämnda lanserades för cirka två år sedan.

Om deras avtal med Yggdrasil så sade affärschefen Victor Arias på Patagonia Entertainment att partnerskapet med denna stora europeiska spelleverantör och “och att vi nu får utöka vårt nätverk genom att integrera deras prisbelönta spel är mycket spännande.” Arias tillade att den växande latinamerikanska spelmarknaden förser varumärken med “en rad olika nya möjligheter” och att de är därför mycket glada över att få erbjuda Yggdrasil’s produtker åt sina regionala kunder.

Latinamerika är den senate marknaden som Yggdrasil klivit in på i år. Tidigare under 2019 så debuterade företaget sitt insteg på den Tjeckiska spelmarknaden via ett avtal med den lokalt licensierade speloperatören Tipsport.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.

Comments are closed.

Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit