NetEnt debuterar nya Network Branded Casino för att förbättra sitt Live Casino-spelutbud

Den svenska spelleverantören NetEnt släppte idag sin senaste produkt med syfte att främja sitt live casino-utbud och växa sitt NetEnt Live-operatörnätverk.

Det nya Network Branded Casino inkluderar tre nya produkter som förbättrar hur mycket det går att skräddarsy spelen. En grundläggande konfigurationsfunktion låter en justera bakgrunderna och dessa kan bli riktigt skräddarsydda tack vare presentationsfunktioner som är perfekt för individuella partners som vill ta sina spel på sina spelsidor till nästa nivå och stärka sina varumärken.

NetEnt lovar att varje nivå av de tre tillgängliga förbättrar den redan uppslukande spelupplevelsen och låter operatörerna välja företagets nya produkt för att utveckla sitt eget live casino som kan dra till sig storspelare och öka spelarlojaliteten via interaktioner med NetEnt’s “professionella och personlgia livedealers.”

Det nya Network Branded Casino innehåller två olika rum – en med fokus på Blackjack och andra med fokus på flera olika varianter av Blackjack och Roulette. Det första rummet innehåller två standard Blackjack-bord och ett VIP-bord. Det andra rummet innehåller Perfect Blackjack, NetEnt’s senaste live casino-släpp, Roulette, och Common Draw Blackjack. Spelarna kan förflytta sig mellan borden och även de olika rummen utan att behöva återgå till lobbyn först.

Om deras senaste nya live casino-fokuserande produkt så sade chefen vid NetEnt Live, Andres Rengifo, att “det nya Network Branded Casino från NetEnt Live har ett brett utbud av kvalitetslösningar som passar alla slags operatörer och deras mål.” Rengifo tillade att deras nya produkt är “helt fokuserad” på operatörens behov, “så att de kan dra nytta från våran senaste live casino-produkt och prioritera vad som är viktigast för deras varumärke tack vare de olika flexibla nivåerna numera.”

Nytt Blackjack-spel

Nyheterna om NetEnt’s nya Network Branded Casino kom kort efter företagets avslöjande om sitt senaste live casino-spel Perfect Blackjack. Baserat på den så kallade perfekta Blackjack-strategin så ger det nya spelet från den svenska leverantören spelaren fördel över huset på hela 99,5 % medan huset då alltså endast har ett 0,50 % övertag över spelaren.

Dessutom innehåller spelet tillvalsfunktioner såsom automatiskt spelande så spelarna kan välja i förväg att autosplitta eller double downa vilket ingår i den perfekta Blackjack-strategin.

NetEnt utvecklade spelet ihop med Grosvenor Casinos, casinovarumärket som ägs av The Rank Group. NetEnt förhandsvisade sin nya speltitel under årets ICE-spelkonferens och utställning som ägde rum i London. Spelet rullades ut över Grosvenor Casinos olika spelverksamheter på nätet och finns nu på alla NetEnt Live-operatörer som ingår i deras samarbetsnätverk.

NetEnt lanserade sin live casino-plattform under 2013. Sedan sin lansering har NetEnt Live fått en mycket utbredd spelportfölj som innehåller några av industrins mest populära bordsspel, vissa med ny design och andra med en nytänkt design som tilltalar den moderna nätcasinospelaren. Spelen går att spela dygnet runt tack vare NetEnt’s nya livestudio på Malta.

Förutom att lägga till nya spel till sitt spelutbud så har NetEnt också varit upptagen med att expandera i USA. Företaget klev nyligen in på spelmarknaden i Pennsylvania med syfte att stärka sin närvaro i Nordamerika. Förutom Keystone State, så har den svenska leverantörens produkter också tillgängliggjorts i New Jersey och i grannlandet Kanada.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit