PartnerMatrix hjälper Dafabet och Nextbet med förvärv

Den globala spelleverantören EveryMatrix meddelade idag om ett nytt partnerskap, denna gång med AsianLogic, vilket är den stora speloperatören bakom bettingvarumärkena Dafabet och Nextbet.

I det nya påskrivna avtalet så kommer EveryMatrix att tillhandahålla sin PartnerMatrix-lösning åt AsianLogic för att hjälpa operatören att locka åt sig offline-spelare och utöka deras kundbas hos sina redan existerande spelmärken.

PartnerMatrix är ett affiliate- och kundsystem som förser speloperatörer med enkla och finurliga funktioner att integrera och hantera mjukvara på som effektiviserar förmågan att behålla spelare.

PartnerMatrix’s affiliateprogram hjälper operatörerna att hantera alla sina affiliateprogram. Systemet går att skräddarsy, är lätt att använda sig av, finns på flera olika språk och valutor, och går även lätt att integrera med andra program och att navigera inuti.

EveryMatrix’s PartnerMatrix-avdelning erbjuder även ett kundsystem som låter sportsbetting- och casinooperatörer att lätt skapa hanterbara och skräddarsydda kundnätverk världen över. Kundsystemet låter en skapa en kundhierarki som kan anpassas efter varje unika speloperatörs behov.

I det nya påskrivna avtalet med EveryMatrix kommer AsianLogic få kontroll över sina inkommande insatser medan deras kundnätverk kan använda sig av riskdata i realtid, medan olika kunder får reklam från verksamheterna Dafabet och NextBet.

Som namnet antyder så verkar AsianLogic främst sig på den asiatiska spelmarknaden av casinospel och sportsbetting. Företaget bedriver en av de mest populära spelvarumärkena i den regionen som har lyst med sin närvaro där i över ett decennium. Exempelvis deras flaggskeppsvarumärke Dafabet har funnits på asiatiska spelmarknaden sedan 2004.

En viktig seger

Vid kommentering om deras senaste avtal med EveryMatrix så sade marknadsföringschefenvid AsianLogic, Nikos Diakoumopoulos, att de är glada att få arbeta med “ett företag med så bra kunnande om industrin” och att de tror på ett “långt och framgångsrikt” samarbete i framtiden.

PartnerMatrix-chefen Levon Nikoghosyan tillade att “kontraktet med AsianLogic med deras två största varumärken är en viktig seger för vårt team” och att de är stolta över att “se stora operatörer förlita sig på våra program och hanteringssystem för deras värdefulla kundnätverk.”

PartnerMatrix-lösningen som sköts av sina två huvudprodukter – ett kundsystem och ett affiliatehanteringsprogram – har än så länge satts i verk av 80 nätbaserade sportsbetting- och casinooperatörer som hjälpt dem sammanlagt att nå över 33 000 samarbetspartners och 7 miljoner spelkunder från världen över.

EveryMatrix är bland de få industriaktörer som erbjuder sina kunder ett komplett affiliatemarknadsföringsprogram och system i form av en enhetlig och självständig lösning.

PartnerMatrix är en del av EveryMatrix’s omfattande spelkatalog och inkluderar även en integrerad speldistributionsplattform, en bonusmotor, en komplett sportsbook med relaterade sportdatalösningar, och en betallösningsprodukt.

Alla lösningar från EveryMatrix kan samverka via en komplett plattform eller som självständiga produkter.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.

Comments are closed.

Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit