Play’n GO hjälper BetWarrior att expandera i Latinamerika med prisbelönta casinospel

Spelleverantören Play’n GO meddelade förra veckan om ett nytt framsteg de nått med sin pågående kampanj om att expandera i Latinamerika.

Den stora spelleverantören, med ett spelutbud på över 150 speltitlar, har tecknat ett spelavtal med mobilfokuserade speloperatören BetWarrior, vilket i sin tur är en del av deras tillväxtsstrategi för att växa och positionera sig starkare över Latinamerika.

I det nya tecknade avtalet mellan leverantören och speloperatören så kommer BetWarrior komma åt det breda spelutbudet från Play’n GO’s för att kunna maximera sina insteg på viktiga spelmarknader.

Medgrundat av de tidigare PokerStars-cheferna Morten Tonnesen och José Del Pino så fokuserar BetWarrior på mobilt spelande i sin verksamhet. Spelsidan och sportsbettingvarumärket gick live denna sommar. Det lanserade nyligen en Kambi-driven sportsbook medan deras digitala produktstudio Shape har valt att förse sina spelare med native, mobilprimärt spelande som också följer Apple’s nya riktlinjer för appar med hasardspel inbyggt.

BetWarrior har spellicens från Curacao och fokuserar på att expandera i Europa och Latinamerika. Spelbolaget håller på att få fler spellicenser som låter dem uppnå sina expansionsmål. Utöver populära casinospel från Play’n GO så har steget även varit viktigt för BetWarrior’s insatser att växa och stärka sin position i Latinamerika.

Det nästa naturliga steget

Om deras avtal med BetWarrior så sade teamet bakom Play’n GO att både leverantören och speloepratören vill expandera i Latinamerika då regionen har blivit bättre och lättare för speloperatörer att etablera sig de senaste par åren. Detta gjorde deras samarbete till “det nästa naturliga steget.”

Försäljningschefen vid Play’n GO, Magnus Olsson, fortsatte med att säga att de är glada att få samverka med BetWarrior så det består av “ett mycket kunnigt och erfaret team som har en djup förståelse av den latinamerikanska spelmarknaden” och att de ser framemot att få förse speloperatörens spelare med tillgång till ett urval deras casinospel.

Förra månaden släppte Play’n GO fyra nätbaserade bingospel på den latinamerikanska spelmarknaden för att växa sin närvaro i regionen.

BetWarrior’s medgrundare José Del Pino sade att de har en tydlig vision om vart de vill expandera härnäst och hur de skall leverera latinamerikanska spelare med förstklassig underhållning. Han fortsatte med att säga att en perfekt partner för detta är just Play’n GO och att leverantörens “toppkvalitativa innehåll och källa av erfarenhet” kommer att göra 2020 till ett underbart år för dem.

Tidigare denna månad meddelade BetWarrior att de hade lagt till NETELLER som tillgänglig betalmetod för sina brasilianska spelare. Speloperatören var en av de första spelvarumärkena som började tjäna brasilianska kunder i och med betalmetodens comeback i landet. NETELLER och dess syskonverksamhet Skrill, båda en del av Paysafe Group, meddelade sin avgång från den brasilianska spelmarknaden tidigt 2018.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.
Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit