NetEnt glamoriserar med ny varumärkt FashionTV Slot

Under en hektisk vecka så har NetEnt avtäckt ett stort samarbete med FashionTV Gaming Group där den svenska spellevernatören kommer att lägga till lite mer glitter och glamor till sitt utbud av varumärkta slotsspel.

FashionTV Gaming Group är den exklusiva licensutgivaren för den stora FashionTV varumärkta casinospelande.

I det nyligen påskrivna avtalet kommer NetEnt skapa innovativt casinospel som följer den populära TV-kanalens hitsång I Want to Be a Trillionaire, med bland annat FashionTV-stjärnan Anja J.

Samarbetet mellan den svenska spelutvecklaren och FashionTV siktar på att maximera användningen av världskända FashionTV-varumärket och deras internationella  nätverk som når mer än 2 miljarder tittare världen över.

FashionTV Gaming group, så ligger i Curacao, har den globala licensen för FashioNTV inom nätcasinospelvärlden. Gruppen förser speltjänster via sin BetFashionTV-verksamhet. Där bjuds spelare in till en glamorös värld med licensierade spel från världsledande speloperatörer och spelutvecklare.

Spelarna får också chansen att delta i IRL-varumärkta evenemang och fester och många får också ta del av godsaker från FashionTV-varumärkta saker som skickas direkt hem till deras dörrar.

Något helt nytt för spelmarknaden

Om deras samarbete med FashionTV sade chefen vid NetEnt, Bryan Upton, att FashionTV “har något helt nytt för spelmarknaden – allt från sitt varumärke, sitt omfång, och deras stora globala nätverk, samt förståelsen om hur man skapar engagerande och unika spel.”

Upton fortsatte med att säga att samarbetet med modenätverket kombinerar “den oslagbara förmågan att samarbeta med varumärken och FashionTV:s globala kändisskap och marknadsföringsmuskler.

FashionTV Gaming Group-chefen Shai Kaplun tillade att de vill blanda “förstklassig livsstil med lyx” och deras varumärke med all nätcasinospänning som det innebär och NetEnt’s “oslagbara förmåga att lansera förstklassiga slotsspel som alltid är ett steg före konkurrensen” gör dem till den ultimata partnern i denna nuvarande spelmarknad för casinospel på nätet.

NetEnt’s samarbete med FashionTV Gaming Group var en av de första avtäckanden från den stora leverantören förra veckan. Företaget avtäckte också ett samarbete med skaparna bakom 1990-talets arkadspel Street Fighter II: The World Warrior för att utveckla ett varumärkt online slot under samma namn. NetEnt’s spel väntas släppas i maj i år.

Företaget avslöjade också att deras senaste lanserade NetEnt Connect-speldistributionsplattform nu hade lagt till spel från tre nya leverantörer, Games Inc, G (tidigare Gluck Gamevy), och Fantasy Sports-leverantören Scout Gaming Group.

Källa: NetEnt partners with FashionTV Gaming Group

Följ oss på Facebook och Twitter för att hålla dig uppdaterad om de senaste casinonyheterna

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.
Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit