Bet365 förlänger GiG-överenskommelse efter ökade marknadsföringskrav

Spelgiganten bet365 har börjat efterfölja marknadsföringskraven för att få förlänga sitt existerande avtal med GiG Comply.

Bet365 började först använda sig av verktyget våren 2019 och blev den första av flera nätcasino- och sportsbettingoperatörer som började anpassa sig efter den efter dess Oslo- och Stockholmsbörsnoterade lansering av spelgruppen Gaming Innovation Group (GiG) under 2018.

Som sagt innan så började Bet365 nytta verktyget först våren 2019 som den första speloperatörenatt anpassa sig efter dess lansering på Oslo- och Stockholmsbörsarna från spelgruppen spelgruppen Gaming Innovation Group (GiG) vilket ägde rum år 2018.

GiG Comply är ett automatiserat självtjänadne verktyg som låter speloperatörer att bevaka sin förmgåa att efterfölja marknadsföringskraven som gäller. Exempelvis hjälper GiG Comply-tekniken speloperatörer att upptäcka inkorrekt användning av bland annat marknadsföringskampanjer som tredjeparter, dvs., affiliatepartners, använder sig av.

GiG rullade ut sitt marknadsföringsefterlevnadsverktyg åt speloperatörer för världen över som den första att bli mer anpassningsbar för att följa mer strikta regelefterlevnadskrav och blev mer sofistikerad i att upptäcka brott mot dessa för att då kunna bestraffa tredjeparter som inte följer dessa såväl som speloperatörer om så skulle behövas.

Via sitt nyligen förlängda avtal med bet365 kommer GiG Comply stötta speloperatören då den vill uppfylla de högre ställda kraven på reglerade spelmarknader i bland annat Storbritannien, USA och numera resten av Europa.

Bet365 har en stark närvaro på flera världens största spelmarknader gentemot sina konkurrenter i branschen och har fokuserat en hel del på att expandera runtom reglerade amerikanska sportsbettingmarknader.

Från starkare till ännu starkare

Om det förlängda avtal mellan GiG Comply och bet365 sade chefen Richard Brown vid GiG att de har mycket glada att få fortsätta sitt framgångsrika samarbete med speloperatören då deras relation har gått från starkare till ännu starkare.

Som sagt tidigare så var bet365 den första av många speloperatörer som gick med GiG:s markandsföringsregelefterlevnadsverktyg sedan dess lansering under 2018.

Den Malta-belägna spelgrupepn Kindred gick också med GiG Comply tidigt efter sin lansering. Ett annat gäng tunga speloperatörer som har gått med i verktyget inkluderar även Betsson, brittiska vadhållningsbyrån Betfred, och SuprNation, för att namnge några.

Bet365 började använda GiG Comply’s självtjänande teknik i takt med sina förberedelser att komma in på New Jersey’s nya reglerade spelmarknad för casinospel på nätet. Via ett samarbete med Atlantic City’s Hard Rock Hotel & Casino, så har den europeiska speloperatören lanserat en sportsbettingsajt vid Garden State bara några dagar innan NFL-säsongen började i augusti 2019.

Via GiG Comply kan bet365 kontrollera närvaron eller brist av viktiga bonusvillkor, bilder, och kampanjlänkar och huruvida det riktar sig mot rätt åldersgrupp med sina erbjudanden eller huruvida de röda varningsorden finns med i en kampanj hos sina affiliatepartners eller ej.

GiG Comply hjälper också bet365 och resten av sina kunder att upptäcka när ett varumärke namnges och relevanta sökord som bryter mot användarvillkoren och andra spelregler på en given spelmarknad och så vidare.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.
Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit