Relax Gaming lanserar egna och tredjepartspel hos Ninja Casino

Nyheter

Leverantören av nätcasinospel och speldistributionsplattformsleverantören Relax Gaming har gått ihop med svenska spelgruppen Global Gaming för att lansera sitt spelutbud av egna spel såväl som spel från tredjeparter hos speloperatörens flaggskeppsvarumärke Ninja Casino.

I det nyligen påskrivna avtalet kommer Relax Gaming att tillgängliggöra sina egna spel inklusive populära titlar som Temple Tumble och Money Train, såväl som kommande spelsläpp till Global Gaming och deras största och mest populära varumärke.

Affären låter också Ninja Casino gå live med tredjepartsleverantörer som samarbetar med Relax Gaming. Bland dessa finner vi Big Time Gaming, Push Gaming, Kalamba Games, och STHLMGAMING. Dessa kommer att lansera sina spel hos det populära nätcasinovarumärket tack vare samarbetet med moderbolaget Relax Gaming.

Relax Gaming grundades för ett decennium sedan och har byggt ett rykte om att förenkla spellansering för det moderna spellandskapet.

Via en simpel integration förser Relax Gaming sina samarbetspartners till speloperatörer åtkomst till över 1000 nätcasinospel från en rad olika leverantörer, inklusive poker- och bingospel och deras snabbt växande spelutbud av egna slotsspel.

Tredjepartspelen tillhandahålls via Relax Gaming’s mycket framgångsrika Silver Bullet-program för kommersiella leverantörer och Powered By-programmet för självständiga kommersiella spelstudios.

Den senaste speloperatörpartnern hos Relax Gaming

Global Gaming och deras flaggskeppsverksamhet blev den senaste partnern de senaste 12 månaderna som Relax Gaming skrev avtal med för att expandera sin närvaro med hjälp av samarbeten med ledande speloperatörer, leverantörer och plattformsleverantörer.

Om deras senaste affär med Ninja Casino sade chefen vid relax Gaming, Daniel Eskola, att detta demonstrerar deras “utbud av teknisk kunnighet och förenklad verksamhet som förser riktigt värde åt stora speloperatörer på den europeiska marknade.”

Eskola sade också att Ninja Casino’s “breda kundbas förbättrar vår distribution på både nya och existerande marknader och hjälper oss att nå fler nya spelare.”

Ninja Casino’s casinochef, Dirk Camilleri, sade att deras nya partner “inte bara erbjuder kvalitativt spelutbud utan också en simpel distributionsmodell och ett användarvänligt gränssnitt som förser en snabb och smidig integration.”

Camilleri poängterade även att deras samarbete låter dem nå ut med deras industriledande spel.

För ett tag sedan Global Gaming dåliga nyheter om deras försök att få Ninja Casino varumärket tillbaka på den svenska spelmarknaden efter att svenska spelmyndigheten Spelinspektionen drog tillbaka deras licens förra sommaren.

Spelmyndigheten nekade förra veckan förfrågan att överföra Ninja Casino’s .se-domän till Global Gaming’s marknadsföringspartner Viral Interactive. Spelinspektionen beslutade att inga Ninja Casino-relaterade domännamn får användas i Sverige längre.

Comments are closed.