Soft2Bet lanseras i Nya Zeeland med nya Afrikafokuserade Irokobet Casino och Sportsbook

Casinoplattformsleverantören Soft2Bet har introducerat sitt senaste nätcasino- och sportsbettingvarumärke i hopp om att kunna nå en större spelarpublik och fler spelmarknader för digitalt casinospelande.

Under tisdagen avtäckte företaget sitt nya Irokobet Casino- och sportsbooksvarumärke. Den senaste lanserade spelsidan innehåller flera olika casinospel, live casino-spel, och virtuella sportprodukter såväl som en inlevelserik sportsbooksupplevelse.

Soft2Bet sa att deras senaste spelsida och bettingsida riktar sig främst på spelare från Nya Zeeland och flera afrikanska spelmarknader.

Irokobets debut är den senaste spelsidan som Soft2Bet nu kan lägga till bland sina drygt 20 nätcasinon och bettingorsidor vilket är ett ytterligare viktigt steg framåt i företagets tillväxtsstrategi.

Soft2Bet som grundades 2012 med säte på Nicosia i Cypern driver en snabbt växande utbud av nätcasinon och bettingsidor som tjänar spelare från hela världen. Förutom deras senaste lanserade Irokobet så sköter spelsidan även de mycket populära varumärkessidorna CampoBet, Wazamba, och YoYo Casino.

Nyheterna om Irokobets lansering kommer bara några veckor efter Soft2Bets debut av Frumzi vilket är ett annat varumärke som fokuserar sig på nordiska spelmarknader och använder sig av betalmetoden Trustly och deras betallösning Pay N Play.

En mycket avancerad lösning

Om deras senaste framsteg sade Soft2Bet CEO Boris Chaikin att Irokobet är en mycket avancerad lösning med casinospel, live casino, och sportsbooks i världsklass.

Chaikin tillade med att säga att hans företag bara har blivit starkare och starkare de senaste veckorna tack vare “mycket imponerande lanseringar av unika spelprodukter” och “med hjälp av banbrytande teknologi och produktsviter som använder sig av den senaste tekniken så” kan Soft2Bet “tillhandahålla sina partners med det bästa som finns hela världen över beträffande digitalt hasardspelande.”

Förutom att de har gått live med flera nya egna varumärken så har Soft2Bet även expanderat de senaste månaderna via nya marknadsinsteg med sina nätcasinon och bettingsidor.

Sent förra året firade företagets debut på den japanska nätcasinospelmarknaden med deras AlfCasino varumärke. Därpå fick de en svensk licens sent samma år där Soft2Bet då lanserade sitt YoYo Casino varumärke i Sverige i mars förra året för att stärka sin nordiska närvaro som sagt.

I april expanderade casinoplattformsleverantören i ett ytterligare territorium. Det rullade ut fyra av sina casino- och bettingmärken i Indien för att utforska en marknad med stor potential. Och inte allt för länge sedan klev företaget in på Brasiliens spelmarknad med spelsidorna YoYo Casino och CampoBet.

Soft2Bet har spellicenser från följande spelmyndigheter: Spelinspektionen, Malta Gaming Authority, och Curacao (via regeringen). Företaget väntas få fler licenser och certifikat på flera relgerade EU-marknader de kommande månaderna. De vill även stärka sin närvaro på andra marknader och marknader som väntas införa legaliserat digitalt hasardspelande inom mycket kort.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.

Comments are closed.

Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit