VSiN och BetMGM startar sportsbettingfokuserad show ihop

VSiN, The Sports Betting Network, avtäckte idag att de har gått ihop med BetMGM för att lansera den populära sportsbettingfokuserade internetshowen med lanseringen av Betting Across America-showen.

Det nyligen påskrivna fleråriga samarbetet mellan VSiN och BetMGM inkluderar också en stor plattformsomfattande marknadsföringsinvestering från bettingoperatören vilket kommer kombinera “oslagbar industriexpertis och inblick” för att tillhandahålla en unik show av sitt slag som förser “de mest äkta sportsbettingdata och analys som finns på hela bettingmarknaden.”

RELATERAT: MGM, Yahoo Sports Announce Exclusive Sports Betting Partnership

BetMGM är sportsbettingvarumärket vid Las Vegas Casino-jätten MGM Resorts International. Den bildades som en del av Roar Digital vilket är den New Jersey-baserde samverkan mellan MGM och brittiska spelbolaget GVC Holdings vilket ägde rum under 2017. Varumärket är verkande i flera amerikanska delstater där sportsbetting är legaliserat.

I deras förlängda samarbete med BetMGM kommer VSiN sända sin nya Betting Across America-show live från BetMGM Sportsbooks runtom landet såväl som från flera spelstudios från de största amerikanska bettingmarknaderna där de fortfarande väntar på godkännande från lagstiftare.

Showen kommer sändas på veckodagar mellan 3-5 pm ET/noon-2 pm PT med start 31:a augusti och på helger mellan 1-3 pm ET/10-noon PT med start 5:e september, båda i år.

BetMGM oddssättare och sportsbettingexperter kommer delta vid VSiN:s liveshower för att erbjuda sina unika perspektiv på odds och andra spelkuponger för BetMGM:s tillgängliga sportsbooks runtom USA.

Betting Across Americas värdar inkluderar bland annat den tidigare NBC Sports-värden Tim Murray, den tidigare NFL-spelaren och Las Vegas-legenden Mike Pritchard och den tidigare journalisten och kända sportsbettaren James Salinas.

Tillhandahåller med den mest trovärda informationen

Om deras samarbete med BetMGM sa VSiN Founder och CEO Brian Musburger att deras mål alltid har varit att tillhandahålla “den mest trovärda informationen och oddsen” för alla sportevenemang och på så vis hjälpa bettare att lägga bättre informationsbaserade spelkuponger när de spelar.

Musburger sa även att deras samarbete med BetMGM kommer förse en oslagbar inblick i deras sportsbooks runtom landet och kunna erbjuda nya nivåer av data till deras snabbt växande spelpublik.

RELATERAT Buffalo Wild Wings Aligns with MGM to Tap Into US Sports Betting

Matt Prevost, Chief Marketing Officer at BetMGM, tillade att VSiN har varit “en bra mediapartner” för sportsbettingoperatören och att de ser framemot att arbeta tillsammans för att skapa engagerande sportsbettingorienterat innehåll.

Prevost sa även att deras partner som nu får tillgång till deras BetMGM Sportsbooks landet runt så “kommer det inte bli slut på intresserade historier eller fina möjligheter för betting- och sportälskare att få ta del av.”

BetMGM bedriver just nu fysiska sportsbooks och bettingarappar i de amerikanska delstaterna New Jersey, Nevada, Colorado, Indiana, och West Virginia. Speloperatören väntas expandera sin närvaro runtom USA när fler delstater legaliserar sportsbetting i takt med att de inser den stora potentialen med sportsbetting och vad de kan bidra med ekonomiskt och kulturellt i delstaterna.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.

Comments are closed.

Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit