Booongo uppgraderar användargränssnittet i sitt slotsspelutbud

Nyheter

Den snabbt växande spelutvecklaren och spelleverantören Booongo har uppgraderat sina slotsspel i form av förbättrade användargränssnitt vilket gör det bättre både dess klienter och dess klienters spelare så att säga.

Uppgraderingarna senast implementerade syftar till att stärka användarupplevelsen och leverera förbättrade funktioner i alla Booongos befintliga och kommande slotsspel.

Användargränssnittsförbättringarna inkluderar bland annat förändringar i storlekar, placeringar, synlighet och de huvudsakliga spelfunktionerna såsom: snurr-/spelknappen, snabba spelomgångar, automatiskt spelande, och insatsknapparna där sistnämnda används för att justera insatsen för den givna spelomgånge.

Dessutom kan spelarna nu se deras senaste gjorda vinst på valfritt Booongo slotsspel i mitten av spelskärmen. Varje spels vinsttabell har också fått en uppgradering och gjort lättare att förstå sig på. Spelutvecklaren säkerställde också att spelen blev helt optimerade för mobilspelande också, särskilt när de spelas i porträttläge på de mobila enheterna.

Boongo har säte i Ukraina och Taiwan och en spellicens från Curacaos spelmyndigheter, och specialiserar sig på att utveckla 2D- och 3D-HTML5-baserade slotsspel med syftet att locka till sig nya spelare samtidigt som de håller kvar de befintliga spelarna med hjälp av deras sprakande grafik, häftiga ljud och innovativa spelfunktioner.

Företaget expanderade rejält förra året via flera avtäckta samarbeten med flera stora speloperatörer inklusive sådana som: Videoslots, The Ear Platform, och Wargos Technology bland annat.

Booongo stärkte även sin närvaro på den mycket lukrativa latinamerikanska spelmarknaden och lanserade sina slotsspel i USA vilket också var en del av deras expansionsinsatser som började i början på förra året.

Ytterligare uppgraderingar inom kort

Booongo sa i samband om sina senaste användargränssnittsuppgraderingar att de kommer att introducera deras så kallade Promo UI 2.0. Deras uppgraderade användargränssnittsteknologi kommer att skapa en närmare koppling mellan varje spels spelande och utvecklarens olika gamifieringsverktyg som de kommer att implementera i framtiden.

Booongo håller även på att förbereda sig att rulla ut flera nya uppsättningar av Jackpots (jackpottar), Prize Drops (prisregn), och Cashbacks Widgets (cashbacksfunktioner). Lanseringen av deras nya spelutbud kommer även köras parallellt med befintliga kampanjer blev det också känt.

Om deras senaste nyheter från Booongo sa företagets Head of Accounts Management och Business Development Yuriy Muratov att lanseringen av deras senaste användargränssnittsuppgraderingar är ett viktigt steg för deras förståelse och kunnande om hur slotsspel ändras med tiderna och hur spelarna påverkas av hur spel är utformade inom användargränssnittet. Hur spelarna har spelat spelen har “signifikant format våra genomförda modifikationer.”

Muratov sa även att de nya designerna implementerade i deras slotsspel kommer att följas av ytterligare uppgraderingar inom kort med fler funktioner i alla deras spel med framtida förbättringar för en ännu mer inlevelserika spelupplevelser.

Comments are closed.