Booongo släpper uppgraderad Promo UI 2.0

Nätcasinospelutvecklaren Booongo har avtäckt att de förbättrat sitt användargränssnitt till deras marknadsförings- och kampanjverktyg – Promo UI 2.0. – då de vill smälta in spelandet i alla deras speltitlar ihop med deras gamifieringsfunktioner ämnade att öka spelintäkterna.

Företaget planerar att rulla ut Promo UI 2.0-uppgraderingarna i tre separata faser. Först avtäcks ett nytt widgets-system som täcker deras kampanjfunktioner, inklusive deras mycket populära HYPE Tournaments (sv. HYPE-turneringar), Prize Drops (sv. Prisregn), Cashbacks, och snart deras säppta Jackpots-produkt.

De nya widgets-verktygen som kan fällas ut och in kommer ligga under en ny Promo UI-ikonknapp. De har designats om för att bättre stärka spelarupplevelsen i Booongos alla speltitlar ur deras konstant växande spelutbud av online slotsspels.

Den andra fasen inkluderar alla uppdateringar till spelstudions inbyggda popups i deras spel med viktig information om nuvarande pågående kampanjer såsom Free Bets, Free Bets, och andra exklusiva priser för spelarna att roffa åt sig.

Den sista fasen med uppgraderingar inkluderar förbättrade och omarbetade spelmenyer som underlättar för spelarna att förstå vilka användarvillkor som gäller för pågående kampanjer, inklusive ledartavlor för pågående turneringar och andra slags prispottar.

Dessutom har uppdateringarna optimerats för mobila enheter såsom smartphones och surfplattor där utrymmet är mer begränsat. På så vis kommer widgets-verktygen inte störa spelarnas huvudsakliga spelande i respektive slotsspel. Detta och mycket mer förklarade Booongo i sitt senaste pressmeddelande där de gick igenom nyheterna för det nya Promo UI 2.0.

Designade uppgraderingar som stärker användarupplevelsen

Lanseringen av den nyligen uppgraderade Promo UI följer andra förbättringar inom UI och UX till Booongos spelutbud vilket avtäcktes för ett tag sedan. Spelstudion sa att dessa förbättringar belyser deras dedikering till att skapa “en mycket inlevelserik spelupplevelse” till sin konstant växande spelarbas.

Om uppgraderingarna benämnat Promo UI 2.0. så sa Booongo Head of Account Management and Business Development Yuriy Muratov att “gamifieringsverktyg är mycket viktiga på dagens spelmarknad” och att deras nylanserade designuppgraderingar är ett viktigt steg för hans företag att kunna “leverera en smidigare spelarupplevelse i alla spelkanaler.”

Muratov tillade att via de nya responsiva widgets-verktygen så kan deras spel fyllas med marknadsföringsverktyg som “inte stör spelandet för mycket vilket är vad som drar till sig spelare från allra första början.”

Booongo har introducerat förbättringar i sitt spelutbud med fortsatta expansioner för att stärka sin närvaro på flera nya spelmarknader. Under de senaste veckorna har företaget stärkt sin närvaro i Latinamerika – en region som har sett flera avtäckta inledda samarbeten med flera ledande lokallicensierade speloperatörer som bland annat DoradoBet och Sellatuparley.

Spelbolaget kråkade även ett speldistributionsavtal med spelindustrins senaste nya stjärnskott: CatCasino där spelbolaget förser dem med åtkomst till hela deras slotsspelsutbud. Den nya spelsidan lanserades tidigare i år och fokuserar på Östeuropa, Norden, Ryssland, Nya Zeeland, och Kanada – alla intressanta spelmarknader för just Booongo.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.

Comments are closed.

Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit