SOFTSWISS släpper VIP-stöd i sin speldistributionsplattform

Nätcasinospelleverantören SOFTSWISS har meddelat att de uppgraderat sin speldistributionsplattforms B2B-stöd vilket nu även tillhandahåller tjänster för att hantera så kallade VIP-kunder, alltså ett så kallat VIP-stöd.

Företaget sa att deras speldistributionsplattform nyligen har förbättrat sitt supportsystem för att följa de bästa implementeringar av att förse den “bästa, mest öppna, och toppkvalitativa tjänster åt våra kunder.”

SOFTSWISS rullade ut sin B2B-kundsupport förra året. Efter flera uppgrraderingar så erbjudeer den nu prioritetskö för olika hjälpförfrågningar, där dessa benämns akuta, VIP-kundförfrågningar, och vanliga förfrågningar.

Generellt talat kommer B2B-operaötrer att kunna sortera ur mellan akuta förfrågningar, inklusive misstänkta bedrägeriförfrågningar och kan då kontrollera innan. VIP-kundförfrågningar är näst högst upp i prioritetsordningen och sedan följer alla övriga vanliga förfrågningar.

Via deras hjälpdesk (eng. helpdesk) så kan B2B-supportteamet bidra med att förbättra kvalitén och hur snabb deras kundtjänst är. SOFTSWISS förklarade att i snitt så brukar vanliga kunder få svar på sina förfrågningar inom en timme efter att den har bekräftats att den kommit in i deras system först. VIP-kunder kommer nu att få deras första svar mycket snabbare då de kommer att prioriteras högre upp som sagt.

Hur snabbt olika fall löses dock beror på hur komplexa de är. SOFTSWISS har sagt dock att majoriteten av de inrapporterade problemen från kunder brukar lösas samma dag eller dagen därpå i de flesta fall. Förfrågningar från VIP-kön kommer att hanteras endast av de mest erfarna B2B-kundoperatörerna enligt företagets egna ord.

“Det snabbaste och mest moderna som finns just nu”

Om de senaste viktiga nyheterna sa Head of Game Aggregator Department vid SOFTSWISS Tatyana Kaminskaya att de lanserat deras B2B-stödservice för att tillgodose behovet att “förse den snabbaste och mest moderna kundsupport som finns just nu.”

Hon sa även att de värderar sina kunders tillit i deras SOFTSWISS’ speldistributionsplattformslösning mycket högt där de nu har lagt till VIP-kundstöd vilket förser ytterligare förmåner till deras snabbväxande kundnätverk.

SOFTSWISS speldistributionsplattform är en av spelindustrins största och mest kraftfulla lösningar av detta slag. Det hushåller över 11 000 nätcasinospel från över 150 av världsledande spelutvecklare och spelleverantörer.

Spelplattformen är utrustad med spelar- och KYC-system, rapportverktyg, och ett flexibelt bonussystem. Det stödjer flera Fiat- och kryptovalutor och en rad olika marknadsföringsverktyg för att öka värdet på lång sikt hos aktiva spelare.

I juli firade speldistributören en ytterligare viktig milstolpe när de dragit in 232 € miljoner i spelintäkter. Förra månaden expanderade SOFTSWISS sitt spelutbud ytterligare genom att lägga till så kallade crash gambling-spel vilket är tidsbaserade spelprodukter som har blivit allt mer populärt inom spelindustrin särskilt vid kryptocasinon.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.

Comments are closed.

Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit