MGM Resorts rekryterar personal med VR

mgm_resorts_recruits_talent_with_virtual_reality_tryouts_ (1)I takt med att USA får fler heltidsanställda så finns det ändå flera miljoner jobb möjliga för arbetare medan en större andel av arbetsmarknaden har personalbrist på grund av att många slutat söak jobb. I och med detta har företag kommit på nya sätt att locka till sig ny personal.

MGM Resorts har börjat med en ny innovativ rekryteringsstrategi som tillåter nya potentiella medarbetare att prova på sina möjliga arbetsroller i virtuell verklighet (VR) innan de börjar med samma arbetsroll på riktigt i det verkliga livet. Detta låter möjliga anställda att prova på sina framtida jobb i realtid för att upptäcka om det verkligen är vad de förväntade sig istället för att behöva investera långsiktigt på ett riskfyllt sätt såsom flytt och fastna på en helt ny ort i ett jobb de kanske ogillar.

Laura Lee, Chief HR Officer vid MGM Resorts, berättade för Business Insider att: ”Det kan vara mycket svårt att verbalt förklara de olika arbetsrollerna i ett videoklipp genom att visa det”, men tack vare att VR är mer tillgängligt så kan våra ansökare ”kasta på sig ett VR-headset och prova på jobbigt på riktigt om än virtuellt”, förklarade hon.

Kan minska anställningscirkulationen

MGM hhoppas på att den nya innovativa rekryteringstekniken bara kommer att attrahera faktiska jobbsökare på ett sätt som då minskar deras anställningscirkulering så att de slipper söka ny personal hela tiden. De hoppas på att få personer som faktiskt vill arbeta där som då också stannar kvar en längre tid som sagt var.

VR-företaget Strivr kommer rulla ut deras VR-headsets vid MGM-rekryteringscentrum i början på januari nästa år samt med andra verktygsmedel.

VR-upplevelsen ger en inlevelsenivå som får personen att känna som om de vore där på riktigt vilket är den perfekta progressionen för MGM Resorts rekryteringstjänster. På gamla goda tiden brukade de använda sig av personliga intervjuer, videointervjuer och till och med onlinechattande med befintliga anställda för att få ansökarna en bättre insikt i vad för slags arbete det är de kan kanske tänka sig vilja arbeta med och hur det kan se ut i verkligheten i skarpt läge.

Positiva och negativa återkopplingar

Med fokus på “verklighet” så planerar företaget att ge ansökarna olika upplevelser såsom “svåra gästsamtal.” Vissa ansökare lär då skippa jobberbjudandet när de inser att detta inte var vad de tänkte sig. Det är bättre om alla som ansöker verkligen får smak på riktigt vad det hela innebär i praktiken så att företaget inte plockar in personal som är obekväma och som inte kan sköta sitt jobb som ämnat vilket då sparar företaget tid och andra värdefulla resurser. Det är också en fin gest mot ansökarna som då inte behöver ta lika stor risk med att flytta och dylikt.

Rapporter tyder på att MGM har använt Strivr-VR ett bra tag nu och andra som också använder det är Bank of America, Verizon, FedEx, och Walmart. MGM Resorts planerar nu att ta konceptet utomlands och använda det i deras kommande 9,1 $ miljarders integrerade resort och casino-projekt i Osaka i Japan. VR-utbildning kan bli valfritt men skulle kunna hjälpa hotell- och casinopersonal.

VR är redan mainstream inom casinoindustrin, särskilt i Asien där vissa MICE-operatörer anordnar virtuella evenemang istället för personliga möten och konventioner.

Källa: MGM Resorts is letting job seekers try out roles using virtual reality as it looks to reduce employee churn, Business Insider. Hämtad: 2021-12-12.

Relaterade nyheter

CasinoNewsDaily är ett medium med fokus på att ge dagliga nyheter från casinoindustrin såväl som djuplodande spelguider. Våra guider täcker roulette, blackjack, spelautomater och videopoker.

Comments are closed.

Share This:
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Reddit
Reddit