Contagious Gaming rapporterar förbättrade intäkter och EBITDA under första kvartalet

Händelser och rapporter

Den kanadensiska leverantören av lösningar för spelindustrin, Contagious Gaming Inc, rapporterade sina finansiella resultat för den första halvan av företagets budgetår 2017. Leverantören meddelade en 420% ökning i intäkter för den tremånadersperiod som tog slut 30 juni 2016 och uppgick till C$1,1 miljoner. I jämförelse genererades C$209 938 under samma period året innan.

Contagious Gaming genererade positiv justerad EBITDA för första gången någonsin under det första kvartalet av det nya budgetåret. Justerat EBITDA för perioden blev totalt C$190 528, jämfört med den justerade EBITDA-förlust på $546 722 som rapporterades för samma kvartal året innan.

Förlust innan inkomstskatt sjönk från en total på C$1,2 miljoner under förra årets första kvartal till C$463 183 under de tre månader som tog slut 30 juni 2016. Nettoförlust för den granskade perioden uppgick till C$504 943, jämfört med nettoförlusten på C$1,2 miljoner som rapporterades för samma kvartal av budgetåret 2016.

Contagious Gaming rapporterade en kassabehållning på C$1,7 miljoner för den granskade perioden, en nedgång från en kassabehållning på C$1,8 miljoner som rapporterades för kvartalet som tog slut 31 mars 2016.

Contagious Gaming är baserade i Charlottetown, huvudstaden av Kanadas Prince Edward Island-provins, och har specialiserat sig på utveckling och tillhandahållande av sportbetting, casinospel och lotterilösningar för den internationella iGaming-industrin. För närvarande erbjuder det kanadensiska föreaget en sportsbook, satsningspool och casinospel, av vilka samtliga är riktade mot operatörer som tillhandahåller pc- och mobilspel till kunder från reglerade marknader.

Det är även värt att notera att dess innehåll och tekniklösningar kan levereras till klienter som en helt integrerad tjänst över enskilda plattformar eller separat.

Contagious Gamings VD och Director Peter Glancy kallade dess positiva EBITDA och justerade EBITDA ett av hans företags viktigaste åstadkommanden vad det gäller finanser. Vidare påpekade tjänstemannen att det kommande tillägget av fixed-odds-betting, virtuella sporter och nätcasinotitlar till deras Goal Time-utbud kommer att ytterligare öka både intäkterna och EBITDA.

Glancy avslöjade också att företaget för närvarande förbereder den infrastruktur som behövs för att framgångsrikt kunna lansera deras B2C- och white label-operationer, vilka kommer stödas av den expanderande nätspelskatalogen. De kommer börja med lanseringen i Storbritannien.

Comments are closed.