Nätcasinospelleverantören och plattformsutgivaren Relax Gaming har gått in i ett avtal med kära iGaming-leverantören SOFTSWISS att lansera sina egna speltitlar samt tredjepartsspel från dem.
Detta betyder att SOFTSWISS kommer att få rulla ut populära titlar från Relax Gaming inklusive Money Train och Temple Tumble, såväl som spel från deras Silver Bullet-innehållsaggregrationsplattform och titlar som förmedlas via deras Powered By-partnerprogram.
Om deras senaste speldistributionsaffär sade Relax Gaming’s chef Daniel Eskola i ett pressmeddelande släppt tidigare idag att “SOFTSWISS effektivitet, kvalité och precision har gjort företaget som det perfekta tillägget i deras snabbt växande distributionsnätverk.”
Relax Gaming grundades 2010 och företaget har genom åren expanderat sitt spelutbud för att erbjuda poker, bingo, och även slotsspel. Dessutom erbjuder företaget via en engångsintegration över hela 280 spel från tredjeparter via sitt Silver Bullet-program åt kommersiella leverantörer och via deras Powered By-program låter de självständiga leverantörer få erbjuda sina spel via dem.
Att expandera över flera relgerade spelmarknaden är en viktig del i Relax Gaming’s tillväxtsstrategi. För närvarande har företaget spellicenser och certifikat från spelmyndigheter såsom Malta Gaming Authority (MGA), brittiska UK Gambling Commission, danska spelmyndigheten, samt Alderney Gambling Control Commission.
Relax Gaming har vuxit sitt nätverk över spelstudios signifikant det senaste året och har gått ihop med över 20 olika spelleverantörer för att kunna utöka sitt spelutbud som de erbjuder åt sina B2B-klienter och de i sin tur sina spelkunder.
Ett annat viktigt steg
Om deras partnerskap med Relax Gaming så sade chefen på SOFTSWISS, Max Trafimovich, att “Relax Gaming har några av de allra bästa partners och kända varumärken i industrin så vi är mycket glada att få gå med denna lista.”
Trafimovich tillade att affären markerar ett ytterligare viktigt steg för deras företag som då går åt rätt riktning i att kunna utveckla produktkategorier och på så vis “ta nätcasinospelupplevelsen till nästa nivå åt spelarna.”
Förra månaden debuterade SOFTSWISS sin nya logga och sa att det må ha samma färgschema som tidigare men det är nu mer i linje med företagets flera olika produktkategorier som de erbjuder och för att kunna tilltala den globala spelvärlden bättre. Den nya loggan går ifrån gamla bitcoin- och casinomarken och ersätter den med ett enklare och mer modernt utseende. Det består av en motursvridet ‘s’ som påminner om oändlighetssymbolen.
Efter debuten av sin nya logga så avslöjade SOFTSWISS även planer på att kliva in i flera nya produktkategorier. Företaget sade att de hade förberett på att lansera en sportsbettingplattform för att kunna komma in på den lukrativa sportsbettingmarknaden.
Tidigare i år så skrev SOFTSWISS på ett flerproduktmässigt speldistributionsavtal med Pragmatic Play där det framgår att SOFTSWISS får åtkomst till sin nya partners live casino-lösningar samt deras nyligen lanserade bingoprodukt.