Tidigare PokerStars-chef kommer leda Hard Rocks nya digitala casino- och bettingavdelning

Nyheter

Spel- och hotelljätten Hard Rock International håller på att komma in på den lukrativa nätcasino- och bettingmarknaden med sin senaste lansering av deras Hard Rock digitala avdelning.

Företaget sa att Hard Rock Digital är ett samarbete med toppindustritalanger och kommer att tjäna som Seminole Gamings exklusiva fordon för det interaktiva spel- och bettingbolaget i USA och internationellt.

En trio av kända spelindustrichefer har tillsatts att leda Hard Rocks digitala avdelning. Tidigare Stars Group-chefen Rafi Ashkenazi kommer tjäna som Hard Rock Digitals Executive Managing Director och Executive Chair, tidigare Stars Group-chefen Marlon Goldstein kommer tjäna CEO och Executive Managing Director hos det nyligen bildade spelbolaget, och tidigare FOX Bet President Matt Primeaux kommer tjäna som Executive Managing Director och President.

Ashkenazi väntas gå med Hard Rock Digital under 2021. Under detta år kommer den länge erfarna spelindustrichefen att tjäna som icke-verkställande direktör vid Flutter Entertainment efter att den irländska speljätten acquired The Stars Group. Ashkenazi var The Stars Group-chef från och med 2016 innan det såldes till Flutter.

Hard Rock Digitals ledning kommer att rapportera till en självständig styrelse inom företaget. Det kommer ha ordförande Hard Rock International Jim Allen. Den nyligen bildade spelverksamheten kommer att ha säte i Hollywood i Florida, USA.

Expanderar med nätcasino och sportsbetting

Om deras planer för sin nya digitala avdelning sa Hard Rock i måndagen att de kommer att expandera spel- och hotelljättens digitala spelverksamhet och stärka kundupplevelsen i företagets alla digitala spelprodukter och speltjänster.

Hard Rocks ordförande Allen sa att Hard Rock Digital kommer pyssla med “strategiska branding- och distributionsmöjligheter” både i USA och runtom världen.

Hard Rock Digital kommer dra nytta av Hard Rock och Seminole Gamings omfattande databas som består av över 130 miljoner kunder och närvarar vid över 250 landbaserade casinon i 76 länder med månsidiga produktutbud i form av nätcasinon och digitala sportsbetting.

Hard Rock lanserar sin digitala speldivision precis efter att amerikanska sportsbettingindustrin har legaliserats de senaste månaderna efter att fem fler delstater legaliserat sportsbetting i det senaste presidentvalet vilket även hade andra saker att rösta på i respektive delstat.

Om deras nya digitala casino- och bettingverksamhet sa Hard Rock Digital CEO Marlon Goldstein att de känner sig ärade att få samarbeta med Hard Rock i detta nya projekt. Den länge erfarna chefen sa även att Hard Rock “hela tiden ligger på framkanten av innovation och vision i spelindustrin” och att deras casinon, hotell, och underhållnignsanläggningar är “världsomfattande ikoner.”

Comments are closed.